Animated Cool Shiny Blue Pointer Faez blogspot: Yang menjadi Idaman soleh & soleha

WAKTU SOLAT

There was an error in this gadget

Sunday, May 13, 2012

Yang menjadi Idaman soleh & soleha

Lelaki yang soleh tidak akan mengambil kesempatan tatkala pasangannya didalam kekalutan~
Namun seorang lelaki yang soleh akan sentiasa mengingatkan pasangannya untuk bermohon pertunjuk kepada tuhan~

Lelaki yang soleh tidak mengharapkan pasangannya memuji kepada dirinya~ 
Namun seorang lelaki yang soleh akan sentiasa mengingatkan pasangannya untuk sentiasa memuji kepada Allah yg Esa~

Lelaki yang soleh tidak akan meminta pasangannya untuk kelihatan cantik dimata masyarakat~
Namun seorang lelaki yang soleh akan sentiasa mengingatkan pasangannya untuk sentiasa menutup aurat~

Lelaki yang soleh akan menolak jika pasangannya mengajak duduk berdua-duan~
Namun seorang lelaki yang soleh tidak akan menolak jika pasangannya mengajak untuk berjumpa ibubapa bersendirian~

By Faezuddin~('',)

13 comments:

  1. masih adakah lelaki seperti ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada~ cuma tak jumpa lagi saja...
      Berusaha, beroda & bertawakal...InsyAllah akan jumpa~ (^^,)

      Delete
  2. susah nak jumpa lelaki macam ni sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yups~ memang susah...begitu jugak nak cari wanita muslimah yng btul2 soleha... memang sukar untuk dicari~
      Tapi janganlah mengharapkan yng sempurna shaja, kerana setiap manusia tiada sempurna..terimalah kekurangan & kelbihannya dngan keikhlasan...('',)

      Delete
  3. Sukar,nak jumpa lelaki seperti ini..hanya,doa sahaja yang dapat kita lakukan sebagai hamba Allah yang sangat kerdil dan hina ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lelaki yang baik adalah untuk wanita baik~
      Lelaki yang buruk adalah untuk wanita yang buruk~
      Begitulah sebaliknya bagi wanita~
      Cuma sekrang berserah kepada tuhan, tapi jangan la xberusaha untuk mencarinya...(>^,)

      Delete
  4. Replies
    1. Doa dan tawakal~ jangan setakat tulis & cakap sahaja...
      Buatlah ia dengan bersungguh-sungguh, InsyAllah Allah akan kabulkan hajat kita jika betul2 ikhlas membuatnya... (^^,)

      Delete
  5. tawakal dan doa2..
    nice entri..
    singgah sini dan follow suda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa dan tawakal~ jangan setakat tulis & cakap sahaja...
      Buatlah ia dengan bersungguh-sungguh, InsyAllah Allah akan kabulkan hajat kita jika betul2 ikhlas membuatnya. Syukra~ already done follow :)

      Delete
  6. laki soleh utk wanita soleha jerk .


    http://speechless009.blogspot.com/2012/05/rindu-nadirra-3-end.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar tu~ tapi jangan anggap lelaki yng soleh akan pilih wanita yng berhijab atau brtudung labuh shaja... Jodoh semua ditangan tuhan, manusia hanya perlu berusaha shaja dan biar Allah s.w.t yang tertentukan segalanya... :)

      Delete
  7. subhanaAllah..post yang menarik..sukar utk mncari lelaki or wanita mcm tu skrag..tapi ada..insyaAllah, Allah dah aturkan yang TERBAIK utk setiap hamba2Nya...wallhua'lam...

    ReplyDelete