Animated Cool Shiny Blue Pointer Faez blogspot: Lafaz yang tersimpan

WAKTU SOLAT

Tuesday, May 8, 2012

Lafaz yang tersimpan



Ustaz Azhar Idrus kata~
"Jangan pikat wanita kalau anda tak bersedia cintakan dia"


Ustaz Muhamad Khazim Elias  kata~

"Cinta adalah perasaan yang telah dikurniakan Allah kepada setiap manusia. Kita tidak boleh halang seseorang jatuh cinta, tapikita cuma boleh bimbing cinta itu ke arah kebaikan"

Imam Muda Asyraf kata~
"Cinta itu fitrah dan mencintai itu tidak salah, cinta boleh jadi salah apabila kita mencintai seseorang sehingga lupa dan lalai terhadap ALLAH s.w.t"

Ustaz Zamri kata~
"Anda telah bersedia untuk bercouple jika niat anda memang untuk berkahwin dengan si dia demi menjaga agama dan akhlak agar sentiasa terpelihara"

By Faezuddin~ ('',)

6 comments:

  1. kalo perempuan yg ingin melamar seseorang lelaki??memendam rasa ingin menjd isteri bagaimana pula...cuba bg pandgn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada terbaca satu artikel~ bahawa perempuan juga boleh meminang lelaki, seperti Siti Khadijah meminang Rasullulah... seorang wanita meminang seorang lelaki adalah perbuatan yang mulia~ konsep meminag bagi wanita mungkin sama seperti mana lelaki mahu meminang wanita... ('',)

      Delete
  2. ''Setulus manapun kita mencintai seseorang, seikhlas mana pun kita menyayangi seseorang, Kalau dia bukan jodoh kita tetap bukan jodoh kita. kerana Jodoh itu telah ditetapkan oleh Allah.

    Apa yang kita perlu lakukan adalah dengan sentiasa berdoa agar diberikan insan yang terbaik buat diri kita dan berusaha menjadi yang lebih baik. Bukanlah pengakhiran cinta itu satu hukuman tetapi hikmah yang diberikan oleh Allah, kerana dia lebih mengetahui apa yang lebih baik buat diri kita.

    Ingatlah, Perempuan yang baik untuk Lelaki yang baik dan begitu juga Lelaki yang baik untuk Perempuan yang baik. Itulah janji Allah yang tidak perlu ada keraguan padaNya.'' ^_^

    ReplyDelete